Detvianske klientske centrum, ktoré bolo pred niekoľkými týždňami otvorené ako jedno z prvých na Slovensku v rámci reformy verejnej správy ESO, dnes navštívil premiér Robert Fico a minister vnútra Robert Kaliňák. Obaja po prehliadke jednotlivých pracovísk ocenili najmä to, že obyvatelia Podpoľania už nemusia chodiť kvôli niektorým agendám do 23 kilometrov vzdialeného Zvolena.

“Čas a peniaze nešetria teraz len občania, ale aj štát. V prípade tohto klientskeho centra je to okolo 6000 eur ročne,” povedal predseda vlády. Celkovo by podľa jeho slov za tri roky reforma ESO mala priniesť úsporu okolo 700 miliónov eur.

Ako ďalej odznelo na brífingu, aktuálne už na Slovensku pracuje 23 klientskych centier okresných úradov, desať je v štádiu prípravy. “Našou ambíciou je, aby klientske centrum bolo v každom okrese,” povedal Fico.

Podľa ministra vnútra Roberta Kaliňáka bude drvivá väčšina klientskych centier na slovenských okresných úradoch otvorená do konca tohto roka. Ako poznamenal, problémy s priestormi sú v Sobranciach, Vranove nad Topľou, v Martine a Bratislave.“Ja sa však najviac teším, že ľudia v okresoch, ktoré boli považované za akési druhoradé, budú mať možnosť rovnakého prístupu k administratíve, ako mali doteraz obyvatelia v krajských či väčších okresných mestách,” zdôraznil.

Detvianske klientske centrum začalo skúšobne pracovať koncom uplynulého roka v budove Daňového úradu na Tajovského ulici ako jedno z prvých na Slovensku. Od začiatku roka poskytuje služby v celej svojej šírke.

Podľa prednostu Okresného úradu v Detve Juraja Bódiho v klientskom centre občan vybaví agendu katastra, životného prostredia, živnostenského podnikania, daňovú agendu, pozemkovú a lesnú, agendu cestnej dopravy a pozemných komunikácií a tiež môže využiť služby pre elektronický kontraktačný systém. “V pôvodných priestoroch okresného úradu na Záhradnej ulici číslo 12 ostali len činnosti, ktoré občania priamo nevyužívajú, a to agenda krízového riadenia a priestupkového konania,”pripomenul.

dt Fic